Pittige tagliatelle met gemengde groenten en kip

Pittige tagliatelle met gemengde groenten en kip

Pittige tagliatelle met gemengde groenten en kip

Toen mijn moeder vroeg of ik wilde koken, ging ik de allerhande doorbladeren. Ik zag daar een receptje, maar eigenlijk heb ik er meer aan veranderd dan dat er oorspronkelijk in stond, dus ik dacht, dan maar mijn variant posten! Het is best een simpel gerecht, maar vooral erg lekker! Je kan natuurlijk ook zelf pasta maken met het recept op onze blog, maar ik had een luie dag.

Pittige tagliatelle met gemengde groenten en kip

Ingrediënten voor 4 personen:

  • 300 gram (verse) tagliatelle (met kruiden)
  • 350 gram kipfilet
  • 1 venkelknol
  • 200 gram cherrytomaten
  • 100 gram zongedroogde tomaten
  • 1 blikje tomatenblokjes (400 gram)
  • 1/2 courgette
  • 2 teentjes knoflook
  • 1 rode peper
  • 1 eetlepel oregano
  • 2-3 eetlepels olijfolie
  • zout en peper
  • 150 gram kleine bolletjes mozzarella
  • 150 gram groene olijven
  • 1 eetlepel bloem
  • Geraspte parmezaanse kaas, voor erover

Bereidingswijze:

  1. Snij de kipfilet in blokjes. Meng deze met zout, peper, bloem en de oregano.
  2. Zet een wok op het vuur en verhit hierin de olijfolie.
  3. Wok de kipfilet in circa 6 minuten gaar.
  4. Haal de kipfilet uit de wok en leg het in een bord.
  5. Snij de venkel en courgette in kleine blokjes
  6. Doe eventueel wat meer olijfolie in de wok, en doe hierin de venkel en de courgette. Bak het ongeveer 5 minuten.
  7. Snij de knoflook fijn. Haal de zaadjes uit de rode peper en snij de peper ook fijn.
  8. Doe de knoflook en peper in de wok en bak voor circa 1 minuut.
  9. Halveer de cherry tomaten en snij de zongedroogde tomaten in kleine stukjes.
  10. Doe deze bij de wok.
  11. Zet een pan met water en zout op voor de pasta.
  12. Doe de tomatenblokjes bij de groenten en voeg zout en peper toe.
  13. Laat dit zo’n 5 minuten opstaan.
  14. Doe de tagliatelle in het water en kook het volgens de bereidingswijze op het pak.
  15. Doe de kip in de wok erbij en warm het goed op.
  16. Halveer de olijven en de bolletjes mozzarella.
  17. Giet de tagliatelle af en doe er wat olijfolie doorheen.
  18. Verdeel de olijven en mozzarella over de saus.
  19. Serveer de tagliatelle met de saus en wat parmezaanse kaas.
Pittige tagliatelle met gemengde groenten en kip

Pittige tagliatelle met gemengde groenten en kip

Eet smakelijk!

Ajedo!

Eline en Cynthia

2 thoughts on “Pittige tagliatelle met gemengde groenten en kip

  1. Volgens mij is het ook lekker om in plaats van kip aubergine in deze saus te verwerken. Ik zou de pitjes van de peper gewoon meebakken. Dan wordt het wel wat pittiger!

Geef een reactie

