Eggs in a basket

Eggs in a basket

Even een receptje tussen de megacupcake marathon. Oke misschien is dit wel een erg makkelijk recept, maar het is zo lekker en snel! Dit is een twist op de orginele versie van eggs in a basket. Dat is namelijk met spiegelei. Omdat ik niet van eieren houd die naar ei smaken (ja ik weet het, het is raar haha), doe ik er altijd wel iets van kaas of kruiden door en ik klop het ei los. Zo weer mijn versie van eggs in a basket! (je kan het natuurlijk ook gewoon met spiegelei doen)

Eggs in a Basket

Ingrediënten voor 1 Egg in a basket:

  • 1 ei
  • 1 sneetje brood , kan donkerbruin, lichtbruin of wit zijn (hier gebruik ik een sneetje zaanse snijder lichtbruin)
  • zout en peper
  • eventueel geraspte kaas, en kruiden voor door het ei.
  • Een klontje boter

Bereidingswijze:

  1. Laat in een koekenpan op middelhoog vuur het klontje boter smelten, en verdeel de boter gelijkmatig over de pan.
  2. Steek met een glas een gat uit het sneetje brood en doe het rondje en het sneetje in de pan.
  3. Laat het bakken totdat het goudbruin is (duurt ongeveer 1,5 minuut) en keer het om.
  4. Klop het ei los en maal er wat peper en zout naar smaak door. (Ik heb er ook wat parmezaanse kaas door geraspt en pittige paprikapoeder. ) Doe dit ei nu in het gat van het sneetje brood en laat het bakken totdat de onderkant van het ei gaar is en keer het daarna om. (het ei in de pan ziet er ongeveer uit zoals op de onderste afbeelding)
  5. Als het ei aan beide zijden gaar is, is het klaar om te serveren.
Eggs in a basket in de pan

Eggs in a basket in de pan

Eet smakelijk!

Ajedo!

Cynthia en Eline

Geef een reactie

