Vanille muffin variaties

Vanille muffin variaties (boven v.l.n.r. blauwe bes, chocolade, onder v.l.n.r. vanille, appel)

Vanille muffin variaties (boven v.l.n.r. blauwe bes, chocolade, onder v.l.n.r. vanille, appel)

Papa had zin om muffins mee te nemen naar zijn werk, en ik had zin om te bakken. Een win-win situatie dus! Ik vond het leuk om veel verschillende muffins te maken, maar ik had geen zin om vier soorten beslag te maken. Zo bedacht ik om een beslag te maken en dan met vier verschillende vullingen. Ik kwam op dit heerlijke recept van Mel’s kitchen cafe en daar heb ik verder mee gewerkt. Het recept wat ik jullie geef is voor 12 muffins, maar ik heb het dubbele gemaakt. Iedere vulling die ik hier beneden plaats is goed voor 6-9 muffins, dat hangt natuurlijk wel af van de grootte van je muffins. De muffins waren heerlijk, en sterker nog, meteen op! Het was een groot succes, dus je moet ze zelf ook maar eens maken!

 

Vanille muffin variaties

Ingredienten voor 12-18 muffins:

  • 190 gram bloem
  • 200 gram kristalsuiker
  • 1 1/2 theelepel bakpoeder
  • 1/4 theelepel zout
  • 125 gram roomboter, op kamer temperatuur
  • 125 mL zure room
  • 1 ei
  • 2 eigelen
  • 2 theelepels vanille essence
  • Opties voor de vulling van 6 muffins: 40 gram chocolade naar keuze, 150 gram blauwe bessen, 1/2 appel

Bereidingswijze:

  1. Klop de boter en suiker in een kom romig.
  2. Meng in een andere kom de bloem, bakpoeder en zout.
  3. Voeg de zure room, eieren en vanille essence toe aan het botermengsel en klop het glad.
  4. Voeg het bloemmengsel bij het botermengsel. Mix het met de mixer tot een glad beslag. Het beslag is vrij dik.
  5. Nu kan je kiezen! Wil je verschillende soorten muffins maken? Verdeel het beslag dan over 2 (of meer) kommen. Voeg je gewenste vulling toe, of laat ze vanille, ook heerlijk! Zorg ervoor dat de chocolade in kleine blokjes is.
  6. Verdeel het beslag over een muffinvorm met papieren vormpjes. Zorg dat het beslag voor ongeveer 3/4 in de vormpjes komt.
  7. Bak de muffins in een op 160 graden voorverwarmde oven voor 20-30 minuten, of totdat een sateprikker die je in het midden steekt er schoon uit komt.

Eet smakelijk!

Ajedo!

Eline en Cynthia

Geef een reactie

