Chewy chocolate chip koekjes

Chewy chocolate chip koekjes

Chewy chocolate chip koekjes

Soms kom ik thuis na een lange dag, en dan heb ik spontaan zin in koekjes. Het probleem is dat we dan niks hebben  in huis waar ik echt zin in heb en waarvoor ik in de lucht spring na een lange dag. Dan maar even doorzetten en even snel zelf koekjes bakken! Gelukkig zijn deze koekjes snel te maken met basis ingrediënten, dus je zal er snel van kunnen genieten! En ze zijn zo lekker chewy van binnen en nog net iets knapperig van buiten. NOM!

Note: Wat misschien wel leuk is om te vertellen is dat ik die avond ook de gezonde bananenmuffins gemaakt had, en de koekjes in dezelfde plastic bak had opgeborgen als de muffins. Een paar koekjes had ik meegenomen in de auto, en Eline zei toen: ”Hee ze smaken naar banaan!! Hoe kan dat dan?” Ik proefde het ook maar kon me echt niks bedenken, totdat ik met bedacht dat de koekjes op de bananenmuffins hadden gelegen. De smaak moet er vast zijn ingetrokken. Eerlijk gezegd was het best lekker haha.

Chewy chocolate chip koekjes 

Ingrediënten voor 10-12 koekjes 

  • 115 gram boter op kamertemperatuur
  • 100 gram kristalsuiker
  • 70 gram lichtbruine basterdsuiker (als je dit niet bij de hand hebt kan je ook gewoon kristalsuiker gebruiken)
  • 1 ei
  • 1 theelepel vanille extract
  • 200 gram bloem
  • 3/4 theelepel baksoda
  • 150 gram chocolate chips of chocolade stukjes (puur, melk, wit of gemengd)

Bereidingswijze:

  1. Meng de boter en de suikers goed door mekaar met een mixer
  2. Doe het ei erbij en de vanille extract en mix dit er ook goed door.
  3. Meng de baksoda en het bloem en voeg het toe aan het botermengsel.
  4. Als zich een deeg heeft gevormd voeg je de chocolate chips toe. Het deeg komt eruit te zien zoals op de foto hieronder.
  5. Verdeel het deeg in bollen van ongeveer 4-5 cm doorsnee en leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat met genoeg ruimte ertussen (de koekjes lopen namelijk uit). Zie foto.
  6. Bak de koekjes 11-12 minuten in een voorverwarmde oven van 175 graden.
  7. Laat ze goed afkoelen! Ze zijn nog helemaal zacht als je ze uit de oven haalt.
Deeg na het toevoegen van chocolate chips

Deeg na het toevoegen van chocolate chips

Deegbollen op de bakplaat

Deegbollen op de bakplaat

 

 

 

 

 

 

 

Eet smakelijk!

Ajedo!

Cynthia en Eline

 

Geef een reactie

