Kokosbollen

Kokosbollen

Kokosbollen

Ik moet iets bekennen. Ik hou niet van kokos. Maar, voor alle kokosliefhebbers onder ons is dit receptje. Marieke, Cynthia, mijn broer en mijn ouders vinden het een erg lekker recept, dus daarom dacht ik, laat ik het dan toch maar posten! Het is ook nog eens onwijs makkelijk om te maken en je hebt niets bijzonders nodig, dus zelfs mensen die alleen een staafmixer hebben (he, Marieke), kunnen dit. Het recept komt van Rudolph, maar ik heb er wel een kleine aanpassing aan gemaakt. Oh, en nog een snelle tip. Koop kokos in de supermarkt niet van de bakafdeling, maar van de afdeling met Aziatisch eten. Daar is het namelijk veel goedkoper!

Kokosbollen

Ingrediënten voor 16-18 kokosbollen:

  • 250 gram suiker
  • 3 eieren
  • 1 eierdooier
  • 250 gram kokos

Bereidingswijze:

  1. Meng alle ingrediënten door elkaar met je handen, of met een spatel.
  2. Maak bollen in de grootte van een ping-pong bal. Leg ze een centimeter uit elkaar.
  3. Bak ze goudbruin in een op 180 graden voorverwarmde oven, voor 15-20 minuten.

Dat was makkelijk he?!

Eet smakelijk!

Ajedo!

Eline en Cynthia

 

Geef een reactie

