Kokosmelk limoen pudding

Kokosmelk limoen pudding

Kokosmelk limoen pudding

Mijn moeder is af en toe een beetje raar als het gaat om boodschappen doen (sorry mama als je dit leest :P). Vorige week kwam ze namelijk terug van de markt met een netje van 13 limoenen! Haar reden: ze waren in de aanbieding hahahah. Toen ik vroeg wat ze er mee ging doen wist ze het niet, maar ze keek met aan met een blik dat ik er maar iets mee moest doen. Dus vandaag een recept met limoen, er zullen er vast nog meer volgen ;). Ik had zin in pudding, dus ik wilde custard pudding maken (met limoen natuurlijk). Toen ik de melk pakte (waar ik helemaal niet van hou) dacht ik er ineens aan om de melk gewoon te vervangen door kokosmelk (waar ik echt gek op ben)! Het resultaat: Kokosmelk limoen pudding.

Kokosmelk limoen pudding

Ingrediënten voor 4 puddinkjes 

  • 1 limoen, de schil geraspt en het sap
  • 400 ml kokosmelk
  • 50 ml water
  • 30 gram custardpoeder
  • 30 gram suiker

Bereidingswijze:

  1. Doe in een steelpannetje de kokosmelk en spoel het blik uit met ongeveer 50 ml water.
  2. Doe in een klein bakje het custard poeder, de suiker, de geraspte limoenschil en het sap van de limoen. Voeg hier ook ongeveer 4 eetlepels van de kokosmelk aan toe en meng dit tot een papje.
  3. Verwarm de rest van de kokosmelk.
  4. Neem en garde en schenk al roerende het custard mengsel bij de kokosmelk en breng dit aan de kook.
  5. Laat het ongeveer 3-4 minuten koken onder af en toe roeren totdat het wat dikker wordt.
  6. Verdeel het mengsel over 4 pudding vormpjes en laat het voor minstens 3 uur opstijven in de koelkast.

Tip: bij het serveren kan je de puddingvormpjes even in heet water leggen zodat de puddinkjes makkelijker te storten zijn.

Eet smakelijk!

Ajedo!

Cynthia en Eline

 

Geef een reactie

