Macadamia-pecannoot-chocolade koekjes

Macadamia-hazelnoot-chocolade koekjes

Macadamia-pecannoot-chocolade koekjes

Deze koekjes zijn zoooo lekker! Iedereen is altijd helemaal weg van de ‘chewy’ chocoladekoekjes, maar ik moet zeggen, ik hou zo veel meer van knapperig! Daarom is dit recept perfect voor mij. Je kan er veel mee aanpassen. Je kan andere soorten noten gebruiken, chocolade eruit laten (ookal zou ik niet weten waarom je dat zou doen), misschien rozijnen erin doen (dan moet je echter wel van rozijnen houden), kortom, ga los! Dit basisrecept komt van het boek van Rudolph, maar ik heb er dus, zoals je al ziet, aanpassingen aan gemaakt. Gedroogde appelstukjes zijn trouwens niet zo lekker erin, ik spreek uit ervaring ;).

Macadamia-hazelnoot-chocolade koekjes

Ingrediënten voor 15-20 koekjes:

  • 125 gram (ongezoute) noten, dit kan vanalles zijn, macadamia, hazelnoot, pecan, etc. Ik gebruikte hier pecannoten en macadamia noten
  • 100 gram chocolade, wederom dit kan vanalles zijn. Ik gebruikte hier 35 gram witte chocolade en 65 gram melk chocolade
  • 1/2 theelepel vanille essence
  • 175 gram bloem
  • 1 theelepel (of een half zakje) bakpoeder
  • 125 gram roomboter, zacht
  • 75 gram suiker
  • 1 ei

Bereidingswijze:

  1. Mix de roomboter met de suiker romig, met een spatel of een mixer.
  2. Meng in een bakje de bloem en het bakpoeder.
  3. Voeg de vanille essence en het ei toe aan het botermengsel en mix het door elkaar.
  4. Hak de noten en chocolade grof
  5. Voeg de noten, de chocolade en het bloemmengsel toe aan het botermengsel en mix het tot een deeg, met de hand of met een mixer met deeghaken.
  6. Vorm ballen van het deeg tergrote van een golfbal. Druk ze plat tussen je handen en leg ze op de bakplaat, ca. 2 cm uit elkaar.
  7. Bak ze voor 18-20 minuten in een op 180 graden voorverwarmde oven, of totdat de randen goudbruin zijn.
  8. Laat de koekjes helemaal afkoelen, pas dan zijn ze lekker knapperig!

Eet smakelijk!
Ajedo!

Eline en Cynthia

Geef een reactie

