Spinaziesalade

Spinaziesalade

Spinaziesalade

Ik moet zeggen, ik ben niet een groot fan van salade. Ik eet het wel, maar ik vind het niet echt super. Totdat mama en ik bedachten om spinazie als salade te gaan eten. Ik ben er namelijk achter gekomen dat ik dat echt heerlijk vind! Dus voortaan als we salade eten, eet ik dit recept (of iets wat erop lijkt), en ik geniet ervan! Mama bedacht een heerlijk mengseltje voor de dressing, dus al met al een hele lekkere, gezonde salade.

Spinaziesalade

Ingrediënten voor 2 personen:

Voor de salade:

  • een halve komkommer
  • 100 gram spinazie
  • 60 gram fetakaas of geitenkaas
  • 30 gram pecannoten
  • dressing naar keuze of de volgende dressing:

Voor de honingdressing:

  • 25 mL olie
  • 5 mL balsamico azijn
  • 2 eetlepels honing
  • 1 eetlepel dijonnaise mosterd
  • peper en zout

Bereidingswijze:

  1. Doe de spinazie in een kom.
  2. Snij de komkommer in blokjes en doe het bij de spinazie.
  3. Snij de kaas in blokjes (geitenkaas is makkelijker om te brokkelen dan te snijden) en doe het bij de spinazie.
  4. Snij of breek de pecannoten grof en doe ze bij de spinazie.
  5. Maak de dressing door alle ingrediënten bij elkaar te doen en goed te mengen.
  6. Schenk de dressing over de salade en meng alles door elkaar.

Tip: Voeg er wat gekookte pasta aan toe, en je hebt een heerlijke maaltijdsalade!

Eet smakelijk!

Ajedo!

Eline en Cynthia

Geef een reactie

