Sap detoxen- Dag 1

Photo 22-06-14 08 20 23 Photo 22-06-14 10 35 59 Photo 22-06-14 13 10 56 Photo 22-06-14 18 44 04

 

 

 

 

 

 

Vandaag even een ander soort post dan normaal. Namelijk een post over sap detoxen. Zoals de naam al zegt is het ontgiftend. Door geen vast voedsel meer te eten en alleen maar sapjes te drinken gemaakt van groenten, fruit en kruiden zou het ideaal zijn om je lichaam te reinigen van eventuele afval- en gifstoffen. Nu moet ik zeggen dat ik al redelijk gezond eet en een volle kuur van 10 dagen vond ik een beetje teveel van het goede zo ineens. Daarom doe ik maar 3 dagen. De rede dat ik ermee ben begonnen is simpel gezegd om het gewoon een keer uit te proberen. Ik las erover in de cosmopolitan met veel positieve berichten erover, dus ik dacht: ”waarom ook niet?”.  Ik heb een schema van de eerste 3 dagen gevolgd van Laurens Helmsträter, van echtgezondafvallen.nl . Hier vind je een compleet schema, de regels van de kuur, een boodschappenlijstje en recepten van de sapjes. Ik zal de sapjes van dag 1 hier delen en m’n mening erover delen. (elk sapje is trouwens 0,5-0,75 L en gemaakt met een sapcentrifuge/juicer)

 

 

Photo 22-06-14 08 14 23 Photo 22-06-14 08 20 23

Dit waren de ingrediënten voor het ontbijtsapje:

  • 2 appels
  • 3 wortels
  • een stukje gember

Dit sapje was erg lekker, de zoetigheid van de appel en wortel gaan goed in combinatie met de gember. Een goede start van de dag!

Photo 22-06-14 10 35 59

 

Ingrediënten sapje tussen ontbijt en lunch:

  • 1 komkommer
  • 4 stengels selderij
  • 2 appels
  • 2 handjes spinazie
  • 1/2 citroen
  • stukjes gember

Dit sapje was ‘m niet voor mij. Ik vond de selderij veel te overheersend. Ook had ik het gevoel dat er teveel smaken door elkaar waren. Dit sapje met moeite opgedronken…

Photo 22-06-14 12 57 18 Photo 22-06-14 13 10 56

 

Ingrediënten voor het sapje voor het avondeten:

  • 4 tomaten
  • 1 komkommer
  • 2 stengels selderij
  • 1 (zoete punt) paprika
  • 1/2 rode ui
  • kopje peterselie
  • 1 limoen

Ik vind gazpacho erg lekker en dit komt daar dicht in de buurt qua smaak. Ik mis de dikkerheid wel een beetje, maar het is niet anders. Het smaakt in ieder geval goed! Misschien nog wel beter als het sap gekoeld zou zijn geweest

(normaal drink je 5 sapjes per dag, ook eentje tussen de lunch en het avondeten. Ik had echt geen honger dus heb het tussendoortje overgeslagen)

Photo 22-06-14 18 24 57 Photo 22-06-14 18 44 04

Ingrediënten voor het sapje voor het avondeten:

  • 1 zoete aardappel
  • 1 wortel
  • 1 (zoete punt) paprika
  • 2 rode bieten
  • 2 appels
  • 1 sinaasappel

Deze was echt heel lekker! Zoetig, maar dan toch weer niet door de paprika. Bonus: het heeft een superleuk kleurtje!

Nou dat waren de sapjes van dag 1. Mijn staat op dit moment (in de avond) is goed, ik voel me prima, heb voldoende energie en ben niet echt heel hongerig. Tot nu toe gaat het goed! nog 2 dagen te gaan!

Ajedo!

Cynthia en Eline

Geef een reactie

