Bijgerecht: gegrilde zwaardvisfilet met ‘salsa di giovanna’

Zwaardvisfilet met salsa di giovanna

Zwaardvisfilet met salsa di giovanna

Zoals jullie misschien onderhand wel doorhebben, ben ik niet een heel groot vleesfan. Er komen niet super veel vlees gerechten op ons blog, maar veel meer vis. Dus ook voor dit bijgerecht wilde ik iets maken met vis. Na kookboeken doorbladeren, kwam ik dit recept van Jamie Oliver tegen. Ik heb wat aanpassingen gemaakt, vooral omdat ik niet een groot fan ben van rauwe knoflook. Ik heb zwaardvis gebruikt, die ik heb gekocht bij de Makro. Zwaardvis is een wat stevigere vis, die erg lekker smaakt. Je kan ook andere stevige vissen gebruiken zoals tonijn en haai, of inktvis en garnalen. Jamie geeft ook nog als tip om kip voor het braden met deze saus in te smeren. Probeer het eens zou ik zeggen!

Gegrilde zwaardvisfilet met salsa di giovanna

Ingrediënten voor 4 personen:

  • 600 gram zwaardvisfilet of een andere vissoort
  • het sap van 1 limoen
  • 2 eetlepels extra vierge olijfolie
  • zeezout en peper
  • 3 tenen knoflook
  • 1 takje verse munt
  • 1 takje verse oregano

Bereidingswijze:

  1. Snij de knoflook in dunne plakken en doe ze in een steelpannetje bij de olijfolie.
  2. Verwarm de olie met de knoflook en bak de knoflook goudbruin.
  3. Doe het geheel in een bakje en voeg het limoensap toe.
  4. Snij de kruiden grof en voeg deze samen met het zout en peper aan het oliemengsel toe.
  5. Snij de vis in 4 plakken die even dik zijn.
  6. Verwarm een grilpan met een klein beetje olie, tot deze zeer heet is.
  7. Bak de vis voor 2 minuten aan elke kant, tot de buitenkant gekleurd is.
  8. Leg de vis op een bord en doe de saus erover.

Anti-stresstip: Dit is vrij simpel en snel te maken. De saus zou je vooraf kunnen maken, maar ik ben gewoon begonnen toen de groenteroostaart in de oven stond.

Eet smakelijk!

Ajedo!

Eline en Cynthia!

Geef een reactie

