Tomatensoep in een broodje

Tomatensoep in een broodje

Tomatensoep in een broodje

Van mama heb ik een nieuw kookboek gekregen, het Chickslovefood 5 or less-kookboek. Chickslovefood zijn vrij bekend in de kookblogwereld en dit boek leek me erg leuk. Vandaag moest ik alleen (snif snif) eten, maar dat is geen reden om niet iets heeriljks voor jezelf te maken. Daarom ging ik dit recept uit mijn nieuwe kookboek proberen. Ik heb het recept alleen iets aangepast, waardoor het iets meer dan 5 ingredienten wordt, maar oh wat was het lekker! Dit recept is goed voor twee ‘broodjes’ soep, maar ik heb wat over om morgen voor de lunch te eten. Het originele recept is ook hier te vinden: http://chickslovefood.com/5-or-less-tomaten-basilicumsoep-in-een-broodje/

Probeer het eens, want dit recept is zo weinig werk voor iets wat er zo feestelijk uitziet!

Tomatensoep in een broodje

Ingredienten voor 2 personen:

  • 200 gram tomaten, ik gebruikte trostomaten
  • 1 kleine ui
  • 1 teentje knoflook
  • 250 mL water
  • 1/2 blokje groentebouillon
  • 2 italiaanse bollen
  • Een handvol verse basilicum
  • een theelepel maizena of aardappelzetmeel
  • een scheutje olijfolie
  • zout en peper

Bereidingswijze:

  1. Verwarm een pan met wat olijfolie.
  2. Snij het uitje fijn.
  3. Fruit de ui voor 5 minuten op laag vuur in de pan.
  4. Snij de knoflook fijn en voeg deze voor 1 minuut toe aan de ui.
  5. Snij ondertussen de tomaten in kleine blokjes.
  6. Voeg de tomaten, het water en het halve bouillonblokje toe aan de ui.
  7. Laat dit zo’n 8 minuten zachtjes koken.
  8. Snij ondertussen het bovenkantje van het broodje en hol het broodje voorzichtig uit.
  9. Maak van de broodvulling croutons.
  10. Haal de pan van het vuur. Voeg de basilicum, peper en wat zout toe.
  11. Maak met een staafmixer een gladde soep.
  12. Meng de maizena met wat water en voeg het toe aan de soep,
  13. Zet de soep nog een paar minuten op het vuur, zodat het wat dikker kan worden.
  14. Giet de soep in je broodjes en zet er nog een blaadje basilicum op voor de sier.

Eet smakelijk!

Ajedo!

Eline en Cynthia

One thought on “Tomatensoep in een broodje

Geef een reactie

