Spinazierijst

Foto 27-01-15 13 21 41

Is het al een beetje opgevallen dat we spinazie lekker vinden? Zo niet, hier nog een spinazie recept. Ik wou vandaag nog wat lekkers lunchen en had nog een halve zak spinazie staan. Ook, so asian als ik ben, zin in rijst als lunch. Dus dan maar combineren! Even nog wat puntjes over het recept 1. in ons studentenhuis hebben we geen rasp, dus kleine stukjes kaas werkt ook gewoon prima. 2. Ik vroeg me ook af of dit met diepvries spinazie werkt, maar ergens denk ik dat het te vochtig is.. Ik edit deze post wel als ik het geprobeerd heb! 3. Lunch, bijgerecht of avondeten? Wat mij betreft kan het allemaal, alleen de proporties iets veranderen.

Ingrediënten voor 1-2 personen:

  • 100-150 gram verse spinazie
  • 2 teentjes knoflook, fijngesneden
  • 1 lente ui, in ringetjes gesneden
  • een scheutje olijfolie
  • ±150 gram gekookte rijst  (ik gebruik pandan)
  • Geraspte (geiten) kaas naar smaak
  • zout en peper naar smaak

Let op!: zorg dat de rijst drooggekookt is en niet is afgegoten, ander loop je het risico dat de rijst te vochtig is om te bakken. ( ik gebruik altijd een rijstpan)

Bereidingswijze: 

  1. Verwarm in een ruime koekenpan de olie en fruit hierin de knoflook en lente ui.
  2. Snijd de spinazie in kleine stukjes en bak deze mee totdat het geslonken is en het meeste vocht verdampt is.
  3. Voeg nu de rijst toe en meng alles goed door elkaar. Voeg nu ook zou en peper naar smaak toe.
  4. Als alles goed verwarmd is, op het bord scheppen en geitenkaas raspen voor eroverheen.

Eet smakelijk!

Ajedo!

Cynthia en Eline

Geef een reactie

